ID: 56127
Advertentie ID: #56127 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Omschrijving
Märklin H0 - 3628 - Elektrische locomotief BR E-91 van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG)
Met originele verpakking en (MHI)boekje
Bedrijfsnummer: E91 102
In mint grijze kleurzetting
Zwart onderstel
Bruine loopplanken
Zeer gedetailleerde loc
Volledig van metaal en oerdegelijk.
De gelede constructie met twee drijfstellen (2x 3 assen) en 3-delige bovenbouw.
KKK-koppelingen
Lengte over de buffers: 19,9 cm
Eenmalige MHI-uitgave, met inlegvel uit 1991
Getest op functies
Geen breuk of lakschade
Loc is in nieuwstaat
Bijna niet op de railbaan gestaan, zie sleper en (tand)wielen
Zie foto\'s voor een mooie indruk
Presentatierail hoort niet bij de verkoop
Elektrische locomotief Baureihe E 91 / 191
De locs van de Baureihe E 91 waren gebouwd om zware goederentreinen te trekken op de bergtrajecten van zuid- en midden- Duitsland. De eerste locs werden in 1925 en 1926 afgeleverd en in Beieren en Silezië ingezet. In 1975 werd loc 191 099 als laatste van dit type uit dienst genomen.
Ontwikkeling en Bedrijf
De zware goederentrein- locomotieven van de bouwserie E 91 werden vanaf 1929 in de lichtere uitvoering E 91.9 gebouwd met weerstandsrem. Ze leverden een onveranderd vermogen van 2.200 kW en met hun gewicht van 116,4 ton bereikten ze een snelheid van 55 km/uur. De gelede constructie met twee drijfstellen en een driedelige bovenbouw, alsmede de “Wintherthur”- aandrijving met schuine stangen, voldeden uitstekend op de bergtrajecten van midden- en zuid- Duitsland. De Deutsche Bundesbahn (DB) nam zes machines van de bouwserie E 91.9 over en zette deze na hun modernisering in voor route- en rangeer- diensten tot in de jaren 70. Twee van de inmiddels als bouwserie 191 aangeduide locomotieven zijn als museumlocs behouden.
Met originele verpakking en (MHI)boekje
Bedrijfsnummer: E91 102
In mint grijze kleurzetting
Zwart onderstel
Bruine loopplanken
Zeer gedetailleerde loc
Volledig van metaal en oerdegelijk.
De gelede constructie met twee drijfstellen (2x 3 assen) en 3-delige bovenbouw.
KKK-koppelingen
Lengte over de buffers: 19,9 cm
Eenmalige MHI-uitgave, met inlegvel uit 1991
Getest op functies
Geen breuk of lakschade
Loc is in nieuwstaat
Bijna niet op de railbaan gestaan, zie sleper en (tand)wielen
Zie foto\'s voor een mooie indruk
Presentatierail hoort niet bij de verkoop
Elektrische locomotief Baureihe E 91 / 191
De locs van de Baureihe E 91 waren gebouwd om zware goederentreinen te trekken op de bergtrajecten van zuid- en midden- Duitsland. De eerste locs werden in 1925 en 1926 afgeleverd en in Beieren en Silezië ingezet. In 1975 werd loc 191 099 als laatste van dit type uit dienst genomen.
Ontwikkeling en Bedrijf
De zware goederentrein- locomotieven van de bouwserie E 91 werden vanaf 1929 in de lichtere uitvoering E 91.9 gebouwd met weerstandsrem. Ze leverden een onveranderd vermogen van 2.200 kW en met hun gewicht van 116,4 ton bereikten ze een snelheid van 55 km/uur. De gelede constructie met twee drijfstellen en een driedelige bovenbouw, alsmede de “Wintherthur”- aandrijving met schuine stangen, voldeden uitstekend op de bergtrajecten van midden- en zuid- Duitsland. De Deutsche Bundesbahn (DB) nam zes machines van de bouwserie E 91.9 over en zette deze na hun modernisering in voor route- en rangeer- diensten tot in de jaren 70. Twee van de inmiddels als bouwserie 191 aangeduide locomotieven zijn als museumlocs behouden.